Google AdWords Nedir ve Nasıl Çalışır?

Google AdWords Nedir?

Google AdWords, basit bir tanım ile köklü bir ekip olan Google’ın reklamcılık hizmetidir. Google AdWords yolu ile reklamlarını Google’da reklamlarını yayınlatan kullanıcılar, çeşitli arama sonuçları ile reklamlarını Google’da üst sıralarda yayınlatabilir yada en altlarda dikkat çekecek bir şekilde görüntülenmesini sağlayabilir. Google’ı Google yapan reklam hizmetleridir diyebiliriz, yaklaşık olarak Google gelirlerinin %90’lık bir kısmını bu reklamcılık hizmetleri ile birlikte karşılamaktadır.

Google AdWords Nasıl Çalışır?

Reklamını Google AdWords ile yayınlatmak isteyen internet kullanıcısı reklam için bir başlık, link ve reklam için bir açıklama metnine ihtiyaç duymaktadır. Ayrıca reklamı göstermek istediğiniz ülke, şehir veya bölge gibi seçenekler içinde seçim yapma hakkına sahiptir. Daha detaylı olarak tarihte belirlenebilir. Örneğin; reklamınızı yayınlamak için günün belli günleri ve saatleri gibi seçimler yapabilmeniz mümkün. Google AdWords reklam verenler için oldukça kolaylık sağlayan bir sistemdir. Bu yüzden sizlere ayrıca cinsiyet, yaş gibi detaylı özellikler için seçim yapmanıza dahi imkan sunar. Google AdWords yoluyla verdiğiniz reklamlar, kullanıcıların arama motorunda hedef anahtar kelime ile yapması ile ilişkili hale gelerek verdiğiniz reklamları kullanıcıların karşısına çıkarır. Tabii Google AdWords’e verdiğiniz reklamlar metin olarak gösterime sunulur.

Google yıllardan yıla bünyesinde çok çeşitli değişiklikler yapmaktadır. 2016 yılı ile beraber Google aramalarda gösterdiği 3 adet reklam sayısını 1 adet daha yükselterek 4 adet reklam miktarı olarak güncellemiştir. Alt kısımda ise 3 adet reklamlara yer vermektedir. Böylelikle arama kısmında reklam verenlerin toplamda 7 adet AdWords reklamını kullanıcılar görüntüleyebiliyorlar.

AdWords ücretlendirme konusuna değinecek olursak Google AdWords tıklama başına maliyet şeklinde ücretlendirme mantığına sahiptir. Mantık şudur, reklamveren olarak Google AdWords’e kaydolan kullanıcılar kendisine bir bütçe belirleyerek AdWords’e bir miktar ödeme yapar. AdWords ile reklamlarınızın görüntülendiğinden bütçenizde düşüş kesinlikle olmaz. Eğer kullanıcılar sizin reklamlarınıza tıklama yaparsa tıklama başı maliyet olarak bütçenizde azalmalar meydana gelir. Hal böyle oluncada Google AdWords kullanıcı dostu olarak hizmet sunuyor. Çoğu kullanıcı günümüzde AdWords yoluyla reklamlarını yayınlatmaktadır. Gelin sizlerle örnek bir AdWords reklamı fotoğrafı paylaşalım ve mantığını anlayın;


Etiketler:, , , ,